Ersboda Bad & Gym

Umeå Simsällskap driver Ersboda Bad & Gym. Vi är en förening och huvudfokus ligger på föreningsverksamheten. Vi finns på Ersboda torg och busshållplatsen ligger bara 100 m bort. Kommer du med bil så har vi gratis parkering.

Ni vet väl om att det är gratis bad för barnen på måndagar 12-14?

Sponsras av olika företag och denna period är det Länsförsäkringar Västerbotten som är sponsor!

Bassängen

Bassängen är 12.5 x 5 m med höj- och sänkbart golv (0-160 cm). Intill bassängen finns också en barnbassäng som heter ”Lilla Havet” med rutschkana och leksaker för det minsta barnen. Bassängerna håller 33 grader.

Bokning

Ni bokar era platser till badet på ersbodabadet.valei.com ni kan också komma på drop in i mån av plats.

Under 18 år 40 kr
Över 18 år 80 kr

På bokningssidan ersbodabadet.valei.com finns aktuella öppettider.

Ombyte och bad

Du låser skåp med hänglås och lämnar skor i skohyllan eller bär dom till ditt skåp.

Här badar vi inte med underkläder under badkläderna, ej heller bomullskläder då fibrerna som lossnar fastnar i våra filter i reningsverket.

Dusch

När ni kommer hit så duschar ni hela kroppen och även håret med shampoo/tvål Vill ni så kan ni duscha hemma, med tvål och vatten, just innan ni kommer hit. Men blöter ändå kroppen och håret här. Håret ska vara blött och nyduschat innan ni hoppar i poolen.

Vill ni inte duscha håret så kan ni använda badmössa.

Kloret fastnar bara på “smuts” ex. smink, hår och hudprodukter mm, så det räcker att bara duscha av sig med vatten efteråt.

Café

Vi har ett café med glass, pannkakor, kaffe och lite annat smått och gott.

Shop

I vår shop kan ni köpa badkläder till både stora och små, självklart även badmössor, simglasögon och armpuffar.

Kalas

Vi ordnar även barnkalas på Ersbodabadet, eller badkalas som vi kallar det, en mycket uppskattad verksamhet där ni har simhallen för er själva. Kalas bokas genom vår bokningssida.

Kalas Baddaren

• 1,5 timmes bad med musik och discolampor (Discolampor under vintertid när det är mörkt ute)
  • Vi dukar borden, ni tar med egen fika.
  • 160 kr per barn, minst 10 barn

Kalas Grodan

• Servering av glasstårta med chokladsås maränger.
  • 190 kr per barn, minst 10 barn

Kalas Bläckfisken

• 1,5 timmes bad med musik och discolampor. (Discolampor under vintertid när det är mörkt ute)
  • Servering av pannkaka med sylt och grädde eller panpizza och till efterrätt glasstårta med chokladsås och maränger
  • 210 kr per barn, minst 10 barn

Sociala medier

På instagram finns vi som @ersbodabadochgym där ni kan se massa miljöbilder, tävlingar och nyheter, så håll er uppdaterade och följ #ersbodabadet eller på Facebook: Ersboda Bad & Gym.

Verksamhet

Umeå Simsällskap erbjuder bland annat följande verksamhet på Ersboda Bad och Gym:

Vill du veta mer om t.ex. rehabilitering, friskvård eller uthyrning av simhallen – eller om du har andra frågor eller funderingar – kan du mejla oss på uss.ersboda@gmail.com.