Anmälningssida
Umeå Simsällskap logo
Umeå Simsällskap
Simidrott för alla - hela livet

Tider för höstens grupper (simskola, babysim, minisim)
2026-06-23 11:00
Foto: Leoleobobeo via Pixabay

Tider för simskolegrupper går att se via SportAdmin


Anmälan för simskola, babysim och minisim öppnar vid två tillfällen:

Den 24/6 kl 14.00 kan ni som går kurs sommar och/eller vår anmäla er.
Den 25/6 kl 14.00 kan ni som anmäler er för första gången anmäla er. 

 

På den här länken kan ni se tider för samtliga grupper: Bokning - Umeå Simsällskap - SportAdmin


SIMSKOLA
Simskolan i Umeå Simsällskap erbjuds från 5 år. 
Läs mer om nivåer och grupper i simskolan: Umeå Simsällskap - Simskola


Simskola finns att boka på Ersbodabadet, Navet och Storsjöhallen i Holmsund.


UPPSIM

Boka tid för uppsim om ni gått i simskola någon annanstans för att få en bedömning av barnets nivå. Maila simskola@umesim.nu för att boka.


Frågor om simskolan?
Maila simskola@umesim.nu


MINISIM/BABYSIM
Babysim är för barn från 3 månader.
Minisim är för barn 2-4 år.
Föräldrar är med i vattnet för babysim och minism.
Läs mer här: Umeå Simsällskap - Baby-/Minisim


Minisim och babysim finns att boka på Ersbodabadet. 


Frågor babysim/minsim?

Maila babyminisim@umesim.nu

Terminsavslutning & Sommarinformation simträning
2026-05-28 11:44

Nu närmar sig sommaren och vi vill samla all viktig information om avslutning, sommarträning och höstuppstart på ett ställe.

Sommarsimskola på Ersbodabadet
2026-04-15 15:06
Pixabay: Felixswimschools

Anmälan öppnar måndag 27 april klockan 12:00 

Anmäl dig här!

Välkommen till sommarsimskola på Ersbodabadet!

Under v.23-24, 25-26 & 32-33 erbjuder Umeå simsällskap sommarsimskola.
Tid: Mån-fre, eftermiddag/kväll (ej midsommarafton). 

Redan nu kan du se grupper och tider för sommarsimskolan.

Simskolan i Umeå Simsällskap erbjuds från 5 år. 
Läs mer om nivåer och grupper i simskolan: Umeå Simsällskap - Simskola

Anmälan öppnar 27 april kl 12.00

Har du frågor?
Maila: simskola@umesim.nu

Till våra medlemmar
2026-04-07 11:00

Till våra medlemmar,

 

Vi vill informera om att vår klubbchef, Jesper, har valt att avsluta sin tjänst i Umeå Simsällskap.

 

Beslutet är hans eget och vi har full respekt för det. Samtidigt vill vi från styrelsen rikta ett varmt tack för det engagemang och det arbete han har lagt ner under sin tid i föreningen.

 

Jesper har varit en betydelsefull del av föreningens utveckling och har bidragit till att stärka såväl verksamheten som organisationen. Hans arbete har haft stor inverkan på både ledare och simmare, och det utvecklingsarbete som initierats kommer att arbetas vidare med.

 

Vi önskar Jesper stort lycka till med hans kommande uppdrag

 

Med vänliga hälsningar

Styrelsen

genom ordförande Ulrika Arvidsson

Ladda ner Appen - SportAdmin
Facebook
Instagram
Samarbetspartners